The Carpenters Top Of The World(木匠兄妹-世界之頂)

http://www.youtube.com/watch?v=crWGGy2oBT0

 

「這首冠軍曲最早出自木匠兄妹的第四張專輯「A Song For You」,

但直到兩年後1973年收錄於精選集「The Singles 1969~1973」的重新編曲版,

加上鄉村女歌手琳安德森(Lynn Anderson)的翻唱,

使這首歌成為木匠兄妹自創作品的首支冠軍作品。」擷取自網路(含歌詞)


 

Such a feeling's coming over me
如此奇妙的感覺縈繞著我
There is wondering most everything I see
所見事物都充滿了神奇
Not a cloud in the sky
晴空萬里無雲
Got the sun in my eyes
我看見了耀眼的太陽

And I won't be surprised if it's a dream

恍如夢中也沒什麼好訝異

 

Everything I want the world to be
我在世上所期盼的一切
Is now coming true especially for me
現在都特別為我呈現
And the reason is clear
原因很清楚
It's because you are here
因為有你在此
You're the nearest thing to heaven that I've seen
你是我所遇過最接近天堂美夢的人

I'm on the top of the world looking down on creation
我站在世界之頂俯瞰萬物
And the only explanation I can find
唯一能找到的解釋
Is the love that I've found ever since
是你出現之後
you've been around
帶給我的愛
Your love's put me at the top of the world
是你的愛讓我彷彿置身世界之頂

Something in the wind has learned my name
我在風中聽到我的名字
And it's telling me that things are not the same
告訴我今後人生將會大不相同
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
是樹上的綠葉、微風的撫觸
There's a pleasing sense of happiness for me
讓我充滿了愉快的感覺

There is only one wish on my mind
我心中只有一個願望
When this day is through I hope that I will find
從今而後我希望能獲得
That tomorrow will be just the same for you and me
你和我的心堅定不移
All I need will be mine if you are here
只要有你在我身邊,我就能心滿意足

arrow
arrow
    全站熱搜

    浮光掠影- 宜潔 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()